05. 09. 2024
Článok Video

H. Nováková: Spätná väzba klientov je pre nás dôležitá. Teší nás, že je pozitívna

H. Nováková: Spätná väzba klientov je pre nás dôležitá. Teší nás, že je pozitívna

Spätná väzba je jednou z možností, pomocou ktorých môžu firmy napredovať a skvalitňovať svoje služby. Práve preto OZV ENVI - PAK pravidelne robí medzi svojimi klientmi prieskum spokojnosti. Inak tomu nebolo ani tento rok a jeho výsledky boli viac než potešujúce. 63 % klientov, ktorým OZV ENVI - PAK zabezpečuje služby pre obaly a neobalové výrobky a doplnkovo aj elektro a batérie, vyjadrilo svoj názor v krátkom dotazníku. 

OZV ENVI - PAK buduje svoje podnikanie na hodnotách, ako sú profesionalita, zodpovednosť, transparentnosť, kontinuita, skúsenosť a spoľahlivosť. Preto nás nesmierne teší, že klienti, ktorí využívajú naše služby, ohodnotili práve tieto atribúty veľmi pozitívne. Z prieskumu, ktorým každoročne oslovujeme klientov, aby sme vedeli ešte lepšie reagovať na ich potreby a dostali čo najobjektívnejšiu spätnú väzbu, vzišlo, že až 74 % klientov má pozitívnu skúsenosť s poradenstvom v odbornej rovine. Pritom 24 % opýtaných uviedlo, že doposiaľ poradenstvo nevyužili a len 2 % klientov k tomu zaujali neutrálny postoj. Navyše, z celého portfólia klientov sa nenašiel nikto, kto by bol so službami odborného poradenstva OZV ENVI - PAK nespokojný, čo je skvelou vizitkou poctivej práve celého tímu ENVI - PAK.




Relevantné informácie a garancia plnenia cieľov

V prieskume spokojnosti sa ENVI - PAK pýtal aj na to, čo je najrozhodujúcejším faktorom klientov pri výbere organizácie zodpovednosti výrobcov. Z výsledkov jasne vyplynulo, že prioritou je poskytovanie relevantných informácií týkajúcich sa legislatívy, garancia plnenia cieľov, ale aj poskytovanie rôznych školení a webinárov.


Až 78 % opýtaných uviedlo, že je pre nich pri výbere OZV nesmierne dôležitý prehľad v legislatívne – či už ide o pripomienku zavádzaných právnych krokov, alebo informácie o tých chystaných, preto na prvom mieste uviedli poskytovanie legislatívneho servisu. Takmer rovnako je pre nich dôležitá aj garancia plnenia cieľov vyplývajúcich zo zákona o odpadoch a nemenej dôležitými sú školenia a semináre poskytované OZV. Z prieskumu taktiež vyplýva, že na základe ceny služieb sa pri výbere OZV rozhoduje menej ako polovica klientov. Väčšina potvrdila, že dôležitejšie ako samotná cena sú pre nich pri rozhodovaní sa ponúkané služby a možnosť spoľahnutia sa na partnera napríklad v legislatíve.




Bonusové služby nad rámec povinností

Klienti ohodnotili aj dôležitosť služieb, ktoré im ENVI - PAK poskytuje nad rámec legislatívnych povinností. Takmer pre všetkých klientov sú najdôležitejšími službami, ktoré im spoločnosť ponúka, elektronické podávanie výkazov a ich neustále zjednodušovanie a legislatívne servisy nielen o aktuálne platnej legislatíve, ale aj o pripravovanej európskej legislatíve s možnými dopadmi na SR. Tie skončili na takmer 100 % úrovni dôležitosti a dosiahli podľa opýtaných 98 % v samotnej prioritizácii poskytovaných služieb. V tomto rebríčku nezaostáva ani rýchlosť podávania a poskytovania informácií s 96 % a školenia na aktuálne témy s 94 %.




„Spätná väzba od klientov je pre nás nielen formálne vyplnenie dotazníka, ale je to dôležité hodnotenie našej práce. Aj na základe nej sa môžeme ako spoločnosť posúvať a prinášať nové riešenia a postupy, ako klientom uľahčiť administratívu, alebo ako im najlepšie prinášať nové a potrebné informácie,“ vysvetlila Hana Nováková, generálna riaditeľka spoločnosti OZV ENVI - PAK. Zároveň dodala, že bonusovým výsledkom tohto prieskumu je fakt, že klienti ohodnotili spoločnosť naozaj veľmi pozitívne. „Teší nás, že aj takýmto spôsobom klienti prejavili svoju spokojnosť s našimi službami,“ dodala Nováková.